background
14.03.2025

Case: 123AUTOMATISERING

Cases4 min
Case: 123AUTOMATISERING

Sterke samenwerking in connectiviteit en telefonie

Met bijna 20 jaar ervaring in diverse commerciële en technische functies bij verschillende ICT-bedrijven in Nederland, begon Johan van den Hoogen in 2015 zijn bedrijf 123Automatisering in Houten. Zijn ervaring deed hij vooral op in de veterinaire en dentale ICT-sector en met 123Automatisering is hij nog altijd volop actief voor dierenartspraktijken. Daarbij maakt hij veelvuldig gebruik van de oplossingen van Sewan.

Specialisatie in de veterinaire markt

123Automatisering begon als een klein bedrijf met een duidelijke focus: IT-oplossingen leveren die de specifieke behoeften van dierenartsenpraktijken en MKB’ers bedienen. “De veterinaire markt is een bijzondere niche,” legt Johan uit. “Veel dierenartsen vinden IT spannend. Onze kracht ligt dan ook in het geruststellen en begeleiden van deze klanten. Inmiddels bedienen we met 123Automatisering enkele honderden praktijken door heel Nederland. Met een team enthousiaste medewerkers bieden we een breed scala aan IP-gebaseerde oplossingen, waaronder netwerken, wifi en telefonie. De persoonlijke aanpak en korte lijnen worden door onze klanten bijzonder gewaardeerd.”

Samenwerking met Sewan

123Automatisering is al sinds 2019 partner van Sewan. “We hadden destijds een klant met 800 toestellen op een centrale en zij ondervonden veel problemen met onze toenmalige leverancier,” herinnert Johan zich. “Daarom gingen we op zoek naar een alternatief en zo kwamen we bij Pocos (nu Sewan) uit. Wat ons direct opviel, was hoe serieus ze ons namen, ondanks dat we een kleine speler waren. Inmiddels levert Sewan voornamelijk connectiviteit en telefonieoplossingen aan ons. We beheren zelf de telefooncentrales en hebben hiervoor SIP trunks nodig. Dankzij Sewan kunnen wij betrouwbare diensten leveren en snel schakelen met onze klanten.”

Persoonlijk contact en flexibiliteit

“Wat onze samenwerking met Sewan onderscheidt, is vooral de persoonlijke benadering,” vervolgt Johan. “Onze accountmanager is al jarenlang onze vaste contactpersoon. We zien hem regelmatig hier en als er een case is, bespreken we deze samen. Dat werkt prettig en zorgt voor continuïteit. Sewan weet dat er in de IT altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren. Als er iets is, lossen ze het snel en adequaat op. Of het nu om storingen of nieuwe implementaties gaat, we kunnen altijd op ze rekenen. Ook op operationeel niveau ervaren we veel gemak. Via de Sewan-portal, Pulse, kunnen we orders en tickets eenvoudig indienen. Dat werkt prima en maakt ons werk efficiënter,” aldus Johan.

Meedenken met de klant

Naast technische ondersteuning waardeert Johan vooral het vermogen van Sewan om mee te denken met zowel partners als eindklanten. “Toen een grote keten te maken kreeg met een storing, gingen we samen met Sewan naar deze klant. Hun betrokkenheid en inzet maakten daarbij het verschil. Ze begrijpen dat onze klanten cruciaal voor ons zijn en handelen daar ook naar. Wij hebben wat betreft de samenwerking dan ook veel vertrouwen in de toekomst. We hebben destijds een goede keuze gemaakt en Sewan heeft altijd laten zien dat ze ons als serieuze partner beschouwen. Zolang ze die persoonlijke aanpak vasthouden, blijven we zeker klant. Dat persoonlijke vinden we namelijk heel belangrijk in de samenwerking,” besluit Johan.

Over 123Automatisering

123Automatisering is gespecialiseerd in IT-oplossingen voor dierenartsenpraktijken en het MKB. Vanuit hun vestiging in de regio Utrecht biedt het team persoonlijke service op maat. Het bedrijf onderscheidt zich door korte lijnen, een hoge mate van flexibiliteit en een diepgaande kennis van de veterinaire sector. ‘Voorsprong door Service’ staat daarom hoog in het vaandel. Met diensten zoals netwerkbeheer, wifi-oplossingen en telefonie zorgt 123Automatisering voor stabiele en toekomstbestendige IT-oplossingen. Het succes van hun klanten staat daarbij altijd centraal.

Toen een grote keten te maken kreeg met een storing, gingen we samen met Sewan naar deze klant. Hun betrokkenheid en inzet maakten daarbij het verschil. Ze begrijpen dat onze klanten cruciaal voor ons zijn en handelen daar ook naar.

background

Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe artikelen, blogs en podcasts van Sewan?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Onderwerpen artikelsCases

Resources

Gelinkte resources

background

Case: Veerman ICT

Cases4 min
background

Case: Jépé IT

Cases4 min
background

Case: S-IP

Cases4 min
background

Case: Drie-O

Cases4 min