background
21.01.2021

Case: NVBIT

Cases4 min
Case: NVBIT

Een snellere, efficiëntere en vriendelijkere klantenservice

Toen NVBIT in 2007 van start ging onder leiding van eigenaar Nando van Beek richtte het bedrijf zich vooral op kantoorautomatisering; het leveren van computers, printers en servers, inclusief de bijbehorende ondersteuning, zoals netwerk- en systeembeheer. Nando: “Maar eigenlijk ligt mijn interesse meer in het automatiseren van processen. Daarmee kunnen we klanten ook een stuk verder helpen dan alleen met standaard kantoorautomatisering.”

Digitaliseren van processen

NVBIT heeft haar zaakjes goed op orde als het gaat om kantoorautomatisering, telefonie, VoIP-telefonie, connectivity en online back-ups. Nando: “Omdat we dit allemaal goed hebben geregeld, kunnen we onze klanten ook met een volgende stap helpen; het digitaliseren van hun processen met behulp van allerlei Microsoft-tools. Zo zorgen we ervoor dat klanten efficiënter gaan werken en met minder mensen meer werk kunnen verrichten.”

Microsoft Power Platform

Een voorbeeld van het werk van NVBIT is de oplossing die het voor een klant bouwde in Microsoft Power Apps. Nando: “Zelf werk ik veel met Power Apps, Flow en Power BI. Dit is het Power Platform van Microsoft, waarmee je heel snel en effectief software voor klanten kan inbouwen in hun Office 365-omgeving. Ik ben erg trots op een scanapplicatie die ik heb gebouwd voor een sushi-leverancier van Delhaize, de Belgische AH-tak. Dankzij deze applicatie kunnen medewerkers met hun smartphone kratjes inscannen die worden verstuurd. Tegelijk worden op de achtergrond labels geprint en data verstuurd. Zo wordt er veel tijd bespaard en dat is natuurlijk belangrijk bij een dagvers product als sushi!”

Direct de juiste klant- en ordergegevens

Een ander aansprekend voorbeeld is de koppeling van een 3CX-telefonieplatform aan het CRM/ERP-pakket Exact Online, die NVBIT realiseerde voor een retailklant in de meubelbranche. Sewan leverde de 3CX-oplossing gebruiksklaar op, waarmee de implementatie bij de klant heel eenvoudig was. Nando: “Heel prettig voor ons om met Sewan een partner te hebben waarop we kunnen terugvallen. En mooi om extra toegevoegde waarde te kunnen leveren! Deze klant heeft namelijk te maken met lange levertijden, doorgaans zo’n zes tot acht weken. Heel gebruikelijk bij meubels natuurlijk, maar het zorgt ook voor veel telefoontjes van mensen die willen weten waar hun meubels blijven. Zeker als er een vertraging is en de levertijd wat langer wordt, bellen klanten regelmatig geïrriteerd op. Door de 3CX-koppeling met Exact Online wordt een beller nu onmiddellijk herkend door de klantenservicemedewerker en verschijnen meteen de juiste klant- en ordergegevens op het scherm. Dat verkort de levertijd natuurlijk niet, maar het voorkomt wel verdere irritatie bij de beller. Het heeft de dienstverlening klantvriendelijker gemaakt en de werking van de klantenservice efficiënter.”

Over NVBIT

NVBIT is een full-service ICT-bureau uit Alkmaar, dat ondernemers helpt het maximale uit hun bedrijf te halen door hun ICT en telefonie te beheren. Zo hebben ze er zelf geen omkijken meer naar en worden ze volledig ontzorgd. Daarnaast geeft NVBIT advies over de aanschaf en opzet van software, hardware en werkplekken. NVBIT werkt met een klein, ervaren en gedreven team, zodat klanten kunnen rekenen op persoonlijke service.

“Heel prettig om met Pocos/Sewan een partner te hebben waarop we kunnen terugvallen.”

background

Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe artikelen, blogs en podcasts van Sewan?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Onderwerpen artikelsCases

Resources

Gelinkte resources

background

Case: S-IP

Cases4 min
background

Case: Drie-O

Cases4 min
background

Case: Green XS

Cases4 min
background

Case: Dutchtel

Cases4 min