De naam Pocos/Sewan zorgt voor extra vertrouwen
S-IP is leverancier van complete hosted VoIP-oplossingen voor bedrijfstelefonie, geleverd via het glasvezelnetwerk in en rond Eindhoven. Daarnaast levert S-IP hoogwaardige internetdiensten op bijna alle glasvezel- en koperverbindingen in Nederland en België. S-IP staat voor Simpel, Snel, Schaalbaar en Betaalbaar maatwerk. Mede-eigenaar Ronald van Ampting houdt zich binnen S-IP bezig met het onderhouden van het eigen telefonieplatform en realiseert aanpassingen op aanvraag van klanten. Daarnaast verzorgt Ronald de administratie en onderhoudt hij contacten met leveranciers, waaronder Sewan.
Totaaloplossingen leveren
Ronald: “Inmiddels zijn we bij S-IP met vier medewerkers, die zich allemaal richten op onze kernactiviteit: het leveren van totaaloplossingen op het gebied van telefonie en connectiviteit. Ons kantoor staat in Valkenswaard en ons klantenbestand bevindt zich in de regio Eindhoven. De helft van onze klanten zijn MKB-bedrijven. De andere helft bestaat uit onderwijsinstellingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Naast hoogwaardige telefonie- en connectiviteitsoplossingen waarderen onze klanten ons om de korte lijnen en snelle reactietijd.”
Kritisch en veeleisend
Ronald: “Bedrijven en instellingen zijn kritisch en veeleisend als het om hun bereikbaarheid gaat. Hiervoor hebben wij dan ook een innovatief, maar vooral solide en flexibel VoIP-platform ontwikkeld met een bijzonder hoge beschikbaarheid. Dit VoIP-platform wordt door ons voortdurend verder ontwikkeld en uitgebouwd. Voor de connectiviteit en de SIP-truncks maken wij sinds 2018 gebruik van de dienstverlening van Sewan. Zij waren destijds de eerste partij met wie we in gesprek raakten en het voelde meteen goed. Inmiddels werken we ook vanuit ons zusterbedrijf eMotionIT samen met Sewan.”
Snel en efficiënt
S-IP maakt dankbaar en veelvuldig gebruik van de Pulse partner portal van Sewan. Ronald: “In principe doen wij alles via de portal, dat werkt snel en efficiënt – ook in de dienstverlening richting onze klanten. Daarnaast hebben we wekelijks contact met Sewan, meestal via e-mail of telefonisch. Dat gaat meestal om kleine dingetjes die even geregeld of aangepast moeten worden. De grote lijnen binnen onze samenwerking en de belangrijkere zaken bespreken we persoonlijk met onze accountmanager Arne bij Sewan. Hij komt maandelijks een ochtendje bij ons op bezoek om alles door te nemen.”
Grotere en solide partij
Ronald: “Wij zijn goed te spreken over de oplossingen van Sewan en over de samenwerking. Er zijn in het verleden wel enkele personeelswisselingen geweest, waardoor het soms even wat stroever verliep, maar met dat probleem hebben we allemaal wel eens te maken. Ook onze eindklanten vinden het prettig om te horen dat er met Sewan een wat ‘grotere’ en solide partij zit achter de oplossingen die wij leveren. Wij kijken dan ook met veel vertrouwen uit naar een gezamenlijke toekomst samen met Sewan!”