Connectiviteit en VoIP via Sewan
Veerman ICT in Roosendaal heeft een sterke focus op innovatieve, betrouwbare én veilige IT-diensten. Het bedrijf bestaat 20 jaar en heeft inmiddels 30 medewerkers. Sinds drie jaar is Ivan Peeters mede-eigenaar en Commercieel Directeur. Veerman ICT onderscheidt zich in de markt door haar klantgerichte aanpak, waarbij verbinding, veiligheid en transparantie centraal staan. Sinds begin 2023 werkt Veerman ICT met een eigen platform om klanten optimaal van dienst te kunnen zijn. Voor connectiviteit en VoIP werkt Veerman ICT samen met Sewan.
Eigen platform
Tot eind 2022 werkte Veerman ICT volgens een traditioneel IT-model met een ‘uurtje-factuurtje’-aanpak. De afgelopen jaren werd mede dankzij Ivan een transitie gemaakt naar een eigen platform. “Hiermee bieden we onze klanten een totaaloplossing voor monitoring en beheer, waarbij security en compliance naast updates en support volledig inclusief zijn. Tegen een vaste prijs per medewerker per maand. Klanten blijven altijd zelf eigenaar van hun IT-omgeving en data. Sinds we werken met dit platform groeiden ook de verwachtingen van onze klanten. Daarom hebben we ons portfolio begin 2024 uitgebreid met connectiviteitsoplossingen en vanaf 2025 met VoIP-diensten. Voor beide diensten werken we samen met Sewan, voorheen Pocos.”
Altijd ondersteuning beschikbaar
Voor Ivan waren er twee belangrijke redenen om met Sewan in zee te gaan. “Als eerste noem ik transparantie en merkkwaliteit. We wilden geen white-label oplossingen aanbieden, maar klanten direct toegang geven tot de bekende, betrouwbare merken zoals KPN, Eurofiber, Odido en Ziggo. Daarnaast wilden wij kunnen rekenen op betrouwbare ondersteuning. Als relatieve nieuwkomer in de connectiviteitsmarkt zochten we een partner, waarop we konden terugvallen. Sewan bood vanaf dag één dat vertrouwen en de zekerheid dat er altijd ondersteuning beschikbaar was.”
Korte lijntjes, direct contact
De samenwerking tussen Veerman ICT en Sewan kenmerkt zich door korte lijntjes en direct contact. Ivan: “Meerdere keren per week hebben we even overleg. Wij gebruiken vooral de Pulse-portal van Sewan om oplossingen voor onze klanten te configureren, maar vaak vind ik het fijn om deze nog even telefonisch te valideren met Sewan. De support van Sewan ervaren we als uitstekend, zowel op het gebied van kennis als snelheid en klantvriendelijkheid. Eventuele vragen of onzekerheden over configuraties worden snel opgepakt en opgelost. Ik zie overigens nog wel wat verbeterpunten voor de Pulse-portal, met name op het gebied van integratie met de platformen van partners.”
Onderscheidend vermogen
“Wij zijn heel tevreden over de samenwerking met Sewan,” sluit Ivan af. “Ik heb weliswaar weinig ervaring met andere aanbieders, maar het vertrouwen dat Sewan bood tijdens de kennismaking was voor ons doorslaggevend. Deze samenwerking voelt nu als een partnerschap, waarbij wij altijd goed ondersteund worden. Ook naar onze eindklanten zijn we transparant over onze samenwerking met Sewan. De transparantie en merkkwaliteit die wij nastreven sluiten goed aan bij de manier waarop Sewan opereert. Voor de toekomst zie ik nog kansen op het gebied van mobiele oplossingen, maar we lopen niet al te hard van stapel. Voor nu ligt de focus eerst op het uitwerken van de huidige kansen.”
Over Veerman ICT
Veerman ICT is een toonaangevend IT-bedrijf uit Roosendaal met 20 jaar ervaring en een team van 30 specialisten. Het bedrijf transformeert IT-verantwoordelijken tot autonome beheerders van hun IT-omgeving door gestandaardiseerde, veilige en gebruiksvriendelijke oplossingen. De aanpak is gericht op voorspelbaarheid, transparantie en maximale zelfstandigheid, terwijl Veerman ICT continu waakt over de veiligheid, compliance en efficiëntie van IT-infrastructuren. Met innovatieve technologie, real-time ondersteuning en een vaste prijs per medewerker per maand, stelt het organisaties in staat om grip te houden op hun IT zonder onnodige afhankelijkheid. Veerman ICT onderscheidt zich door expertise, daadkracht en de drive om altijd de standaard te verhogen.