Hoe zorg je voor een optimale internet security bij je klant?
Cybercriminaliteit en datalekken zijn aan de orde van de dag. In een wereld waarin alles en iedereen 365/24/7 met elkaar is verbonden en steeds meer bedrijfsprocessen – ook primaire – online verlopen, is het belang van een optimale security van netwerken en andere online toepassingen evident. De risico’s op financiële en imagoschade zijn groot en de consequenties kunnen verstrekkend en langdurig zijn.
Ongeacht de manier van werken – in de cloud of on-premises – security verdient in alle gevallen de aandacht van zowel je klant als van jou als leverancier van connectiviteit, telefonie, mobiel of cloud-oplossingen. Daarbij is het goed om te weten dat je veel technologische maatregelen kunt nemen om de security van je klanten te optimaliseren, maar dat ook bewustwording hierbij cruciaal is. Hackers en cybercriminelen richten zich namelijk steeds vaker op de meest kwetsbare factor: de mens! Liefst 80% van de cyberincidenten wordt dan ook veroorzaakt door menselijke tekortkomingen.
Om incidenten bij de andere 20% tot een minimum te beperken, beschrijven we in de onderstaande whitepaper wat je allemaal kunt doen om de omgevingen van je klant veiliger te maken en risico’s te verkleinen.