Hoe wordt je kredietwaardigheid bepaald? En hoe kun je deze verbeteren?
Ondernemen is keihard werken en een kwestie van waar nodig risico’s nemen. Daar valt niet aan te ontkomen. Menig ondernemer ligt dan ook regelmatig wakker van zorgen over het
betalingsgedrag van klanten. Maar omgekeerd gebeurt dat ook. Voor jouw leveranciers ben jij de klant. En dus wordt er met enige regelmaat onderzoek gedaan naar je betalingsgedrag
en financiële situatie. Bijvoorbeeld als je een nieuwe samenwerkingsovereenkomst wilt aangaan met een leverancier zoals Pocos by Sewan.
Zo’n onderzoek naar je (financiële) achtergrond – ook wel creditcheck genaamd – kan verschillende uitkomsten hebben. Ook dat je er met je bedrijf niet zo goed voor staat, terwijl
je zelf denkt dat dit wel zo is. Je maakt voldoende omzet en winst en je betaalt altijd netjes je rekeningen op tijd. Hoe het dan komt dat je in zulke gevallen toch een negatieve beoordeling
krijgt en – belangrijker nog – hoe je ervoor zorgt dat je dit kunt voorkomen, daarover gaat deze whitepaper. We geven je graag inzicht in hoe de financiële reputatie van je bedrijf
wordt bepaald en hoe je deze kunt verbeteren. Daarbij putten we, vanzelfsprekend, ook uit onze eigen ervaringen bij Pocos by Sewan. En dat een kredietwaardigheidscheck verder gaat dan alleen
een beoordeling van de financiële cijfers lees je ook in deze whitepaper.